Jak stworzyć i zapamiętać bezpieczne hasło
Jak stworzyć i zapamiętać bezpieczne hasło
Wrzesień 2, 2018
Jak działa system DNS
Jak działa system DNS
Wrzesień 17, 2018

Certyfikat SSL, a eCommerce

ssl

SSL – to skrót od Secure Socket Layer. Stworzony został w 1994 roku przez przedsiębiorstwo Netscape. Według definicji jest to ustandaryzowany zestaw algorytmów, technik oraz schematów, który służy do zapewnienia bezpieczeństwa przy transmisji danych. Jest używany do transmisji zaszyfrowanych danych między komputerem danego użytkownika, a serwerem, na którym znajduje się określona strona internetowa. Prościej mówiąc, SSL jest narzędziem, zapewniającym wiarygodność określonej witrynie internetowej i ochronę procesów, które się na tej witrynie odbywają – głównie transakcje finansowe, przetwarzanie danych użytkowników oraz przekazywanie poufnych informacji. Poufność połączenia i tajność przesyłanych przez użytkowników danych jest możliwa dzięki szyfrowaniu przekazywanych informacji, dając do nich dostęp tylko uprawnionym podmiotom. SSL szybko zyskał popularność – na to rozwiązanie decyduje się wiele firm oraz instytucji. Jest również stosowany w celu uniknięcia kradzieży danych, wycieku różnego rodzaju haseł lub do przeciwdziałania kasowaniu ważnych danych.

Zalety certyfikatów SSL

Jedną z głównych zalet certyfikatów jest ich niezawodność – ochrona jest oparta na protokole TLS 1.2 i nie wystąpił jeszcze przypadek, w którym zabezpieczenia zostałyby złamane.

Gwarancja wiarygodności – użytkownik, przesyłający swoje dane może być pewny, iż trafią one do właściwego odbiorcy oraz nie będą w żaden sposób zmodyfikowane poprzez osoby trzecie.

Ochrona przed phishingiem – zapewnia ochronę przed oszukaniem użytkowników przez przedstawienie fałszywej witryny, która jest łudząco podobna do tej, na którą użytkownik próbuje wejść.

Większe zaufanie użytkowników – internauci zauważają, że dana strona internetowa jest bezpieczna, przez co zwiększa się ich zaufanie.

Większe obroty – firma, która prowadzi sklep internetowy i chce zapewnić swoim klientom płatności kartą kredytową, musi posiadać certyfikat SSL. Internauci, mający kilka sposobów płatności do wyboru chętniej dokonują zakupów w danym sklepie.

Wady certyfikatów SSL

– Minimalnie (ale jednak) niższa prędkość działania strony,

– Dodatkowy koszt – certyfikaty wysokiej jakości są płatne,

– Możliwość wystąpienia ostrzeżenia (w przypadku źle skonfigurowanych przeglądarek),

– Konieczność posiadania dedykowanego adresu IP

Certyfikat SSL a eCommerce

Nawiązując do branży, certyfikat SSL dla e-commerce jest jednym z bardziej podstawowych rzeczy, które należy brać pod uwagę, kiedy rozpoczynamy działalność. Klient, logując się i podając swoje dane ma pewność, że podane informacje są bezpieczne oraz że nie zostaną przez nikogo przechwycone. Oprócz tego, wyciek danych klientów, mógłby stać się niemałym problemem dla sklepu – konsekwencją mógłby być pozew z powodu niedopilnowania procedur bezpieczeństwa administrowania danymi oraz nałożenie kary. Jak zostało opisane w zaletach, posiadanie certyfikatu SSL jest dużą korzyścią pod względem wizerunkowym. Klienci są bowiem coraz bardziej świadomi, a brak możliwości nawiązywania szyfrowanych połączeń jest odbierany jako swego rodzaju niepotrzebne nastawienie ich na różnego rodzaju ataki i działania osób trzecich. Istotną sprawą jest również fakt, że strony, które posiadają certyfikaty SSL są o wiele lepiej pozycjonowane w wyszukiwarkach internetowych. Warto więc pamiętać, że certyfikat SSL jest w chwili obecnej jednym z najważniejszych elementów każdego sklepu internetowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się